piątek, 9 grudnia 2011

Monolog Doriana

To nie tak, że ja nie myślę. Nie chcę żebyście mnie źle zrozumieli, to nie tak, że silę się na dojrzałość. Ja wiem, że myślę więcej i bardziej, a przez dojrzałość zdaję sobie sprawę , że tak jak ja teraz przedstawiam się wam, tak przedstawią się inni. Ludzie tego miejsca, moi  przyjaciele, tak samo jak ja, przekonani o tym, że myślą - dojrzale myślą. Nikt jednak nie nazwie tego, co nazywam ja, nie przyzna się nieprzymuszenie do słabości i błędów. Ja, w epoce wyjebizmu, wszystko wam powiem, bez tajemnic... w końcu, brak tabu jest takie popularne.

2 komentarze:

  1. Nie sądzisz, być może, że my, ludzie, istoty, niestety, myślące, sami sobie jesteśmy winni, bo jak inaczej, naszym umysłowym problemom, jeżeli można to tak nazwać? Zostaliśmy, bo musieliśmy kiedyś zostać, stworzeni i kierowani wyłącznie naturą, a wyszło, że dobór naturalny, rzekłbym, poszedł się, a jakże, pierdolić razem z nastąpieniem ery początku końca naszego świata - zwanej demokracją? Dlaczego w naszym czasie za umysł dostaje się więcej pieniędzy niż za siłę - dobrze o tym wiemy, my, ludzie myślący. Ale czy nasze, idiotyczne i coraz bardziej paranormalne, myślenie prowadzi w dobrym kierunku? Potrafimy sobie wyobrazić wszystko i wszystko w myślach możemy każdej osobie powiedzieć. Nie robimy nic i nic nie mówimy tylko dlatego, że `nie opłaca nam się`, albo inaczej, nie mamy najmniejszego pojęcia jaka będzie reakcja otoczenia. Przykład numer jeden. Sala lekcyjna. Cisza pośród pracujących o dziwo uczniów. Jeden wstaje i, jak gdyby nigdy nic, wydziera się znienawidzonej nauczycielce w twarz. Zgodnie z tym, co mówił Gombrowicz, biedna nauczycielka nie jest przygotowana na taką sytuację. Żyje w więzieniu umysłowym swojej rzekomo pożytecznej pracy. Czy my swoimi rozmyślaniami próbujemy się z tej klatki wydostać? Próbujemy domyślać się tego, czego nie da się przewidzieć i odgadnąć? Próbujemy przepowiadać przyszłość i oceniać cały świat jako jedyne obiektywne źródło wszelkiej prawdziwej wiedzy? Przyszło nam żyć w podziemiu świata, w obliczu nadinterpretacji i intelektualizmu?

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham Cię Mój Synu ............

    OdpowiedzUsuń